JellyPages.com

Saturday, January 15, 2011

apa itu tikam belakang?

okay. disini saya nk selit kan sedikit ttg erti nilai nya kawan..
td.. saya berjalanjalan di google. tiba2 tjmpa satu ayat besh sgt.. TTG APA MAKNA KAWAN?!

kenapa kita perlu berkawan?
byk mksud nya kan?

kdg2 kelakar tgk gelagat org yg sebok mencari 'KAWAN'. mcm2 kerenah. mcm2 perangai.mcm2 crite. dan yg paling terpentg skali.. mcam2 MENGUMPAT.

adakalanya KAWAN ni ibarat Lebah. *habis madu sepah dibuang*
adakalanya KAWAN ni ibarat BUNGA ROS. *dipandang cantik. dipegang sakit.*
adakalanya KAWAN ni ibarat AIR . *terus mengalir*
adakalanya KAWAN ni ibarat LEMBU. *mengikut saja apa yg dikata*
adakalanya KAWAN ni ibarat DURIAN. *busuk.tapi sedap dimakan*
adakalanya KAWAN ni ibarat BISKUT. *sekejap ada sekejap xde*

tapi,saya xkesah langsung KAWAN tuh mcm mana. sekali dye kawan saya.selamanya dye ttp akan menjadi kawan saya! saya syg kwnkwn saya!

saya neh plg senang utk di ajak berkawan. pantang org xknl bertegur. pasti saya pun akan bertegur nya kembali. begitu juga kalau kawan tuh baek dgn saya. pasti saya pun akan berbaek dgn dye juga. its easy ryte??
mudahnya berkawan. :)

tapi yg xmudahnya berkawan bila ada nya KAWAN MAKAN KAWAN. perlu ke sume tuh?
salah ke berterus terang je? asl nk men tikam je? kalau ade silap yg bikin KAWAN ni panas.. nape x face to face?
bila dh terngumpat KAWAN, cpt2 la mintak maaf. xsusah kan keluar kan kata maaf? nape nk ego? sampai kawan tuh hilang baru terhegeh2 nk mencari?
kadang kite pikir ape silap kte. apa salah kte. jgn asyk mncari kesilapan org. sebagai manusia,tdk slh utk mengur kesalahan org. tapi,cara penyampaian tuh.. dan cara utk bg org menerima kata2 kite.
xperlu la berasa iri hati dgn kejayaan dan kelebihan kawan sendrik.patotnye kte bole tumpang dgn kelebihan yg dye ada. bukan dgn TIKAM BELAKANG. haih.
ckp byk2 pn xbole. nnty rmai yg makan hati dgn entry neh, laen ditujukan.laen yg terasa.


sekian tazkirah kte mlm neh ye. hihi

No comments:

nak jadi comel? sila click. ;p