JellyPages.com

Saturday, October 9, 2010

buat katanya sahabat

belajar dari sahabat

manusia kalau benar baiknya takkan canang kebaikan tu.
mungkin nampak utk sharing dengan yang lain,
tapi sebenarnya angkuh konon ilmu penuh didada.
bila mula berdebat,dia saja nak betul.kan kau yang pandai dan beriman sangat.
sampai bukumuka dah jadi tempat buang kutip kawan.
kenal dari kecik,sama sekolah sampai besar.
membesar sama sama tapi otak cetek masih di lutut.
ilmu itu perlu disuarakan dengan perdebatan,kau ada pemahaman kau,aku ada pemahaman aku.
dari situ lah kita berpendapat.ilmu itu luas.bukan kau sorang je yang hebat.

mungkin aku ni khafir,pada rupa.tapi aku ada ilmu itu.
mungkin kau nampak ilmu di rupa.
dalam kau nauzubillah,dari gambar dah boleh tunjuk semua.tak perlu kau nak edit bagai.
kalau pancaindera manusia tak dapat melihat
kan tuhan itu ada.kau yakin kau masuk syurga smpai nak burukkan kawan sendiri yang khafir ni?bukan ke kau perlu bimbing.kan kau yang paling beriman.

dari satu perangai manusia,
kawan tu dah macam air botol,kau dah tak suka kau pilih yang lain.senang kau buang.mungkin kau masih tak bertemu buku dan ruas.silaturahim tu kan yang ISLAM paling suruh jaga.kata kau beriman,aku yang khafir ni pun tahu.kan?
kau kata kau sayang kawan.mana letaknye sayang kau tu smpai macam sampah kau andaikan semua.
manusia dengan PHD tak boleh nak dipisahkan.semua kau boleh lebih.semua kau lebih bagus.macam tu hiduplah kau sorg kat dunia ni.

nota kaki:perasaaan hasad dengki

kau canangkan semua buruk manusia.mane letaknya iman kau kalau begitu?bukan sesama ISLAM kena jaga aib sesama sendiri?

kalau aku sama burukkan manusia tu disini aku sama macam kau.aku tak jadi kau sebab terlalu HIPOKRIT semua.

3 comments:

Syida said...
This comment has been removed by the author.
rocketKUDA said...

yeah!great!sgt suke 0k!tayah lyn lar 0rg mcm tu.pandai ckp 0rg laen tp xpandai neng0k muke sindri pat cermin bilek die.

lysa said...

yessss.shes really bodo!:)

nak jadi comel? sila click. ;p